top of page

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZNÍKOV

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky stanovujú hlavné podmienky, ktorými sa riadi používanie Služieb spoločnosti Adam Zákazníkmi.

Profesionálne služby môžu byť prostredníctvom platformy Adam poskytované len na základe vášho súhlasu s nižšie uvedenými podmienkami.

 

Článok I.
Definícia pojmov

 

1. Na účely tohto dokumentu majú nasledujúce pojmy nižšie uvedený význam: Adam znamená spoločnosť Adam Technology s.r.o., so sídlom Evropská 2758/11, 160 00 Praha 6, Česká republika, IČO: 09360735, zapísanú v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 335125. Je to podnikateľský subjekt, ktorý poskytuje administratívnu a technologickú podporu pre podnikateľské aktivity Profesionálov (ďalej len „Služby“) v oblasti Profesionálnych Služieb a spája záujemcov (Použivateľ) o nákup Profesionálnych Služieb so Zákazníkmi, ktorí majú záujem Profesionálne služby v danom čase a na danom mieste poskytovať.

 

Zákazník znamená fyzickú alebo právnickú osobu podnikajúcu na základe platného živnostenského oprávnenia na poskytovanie Profesionálnych Služieb, ktorá vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť poskytuje Profesionálne služby Používateľom v rámci samostatného právneho vzťahu založeného zmluvou o dielo.

 

Služby spoločnosti Adam znamenajú služby poskytované spoločnosťou platformy Adam Technology ,služby vrátane zákazníckej podpory,sprostredkovanie komunikácie medzi Zákazníkom a Používateľom a ďalších súvisiacich služieb.

 

Servisný poplatok je poplatok, ktorý má Zákazník zaplatiť spoločnosti Adam za používanie Služieb spoločnosti Adam.

 

Zmluva znamená zmluvu o používaní služieb spoločnosti Adam uzatvorenú konkludentným právnym úkonom. Tieto Všeobecné podmienky obchodné upravujúce vzťah medzi Zákazníkom a spoločnosťou Adam v súvislosti s používaním služieb Adam sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy.

 

Profesionál znamená zástupcu, zamestnanca alebo dodávateľa služby (osoba vykonávajúcu Profesionálne služby pre Zákazníka, ktorá nie je zamestnancom Zákazníka), ktorý spĺňa v tom čase platné zásady spoločnosti Adam pre aktívnych Profesionálov a ktorému spoločnosť Adam udelila oprávnenie na prístup k Službám spoločnosti Adam na vykonávanie Profesionálnych Služieb v mene Zákazníka.

 

Používateľom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá dopytuje Profesionálne služby a ktorá vstupuje do samostatného zmluvného vzťahu so Zákazníkom, na základe ktorého Zákazník poskytuje Profesionálne služby.

 

Profesionálne služby znamenajú poskytovanie služieb určitého druhu manuálnej zručnosti prevádzkovaných za účelom zisku, ako je poskytovanie maliarskych, inštalatérskych, tesárskych, elektrotechnických, architektonických, sťahovacích a iných služieb Používateľom prostredníctvom Služieb spoločnosti Adam.

 

Dopyt znamená žiadosť Používateľa adresovanú spoločnosti Adam, prostredníctvom ktorej spoločnosť Adam poskytuje Zákazníkovi možnosť poskytnúť Používateľovi Profesionálne služby.

 

Zmluva o dielo je zmluva uzatvorená na základe písomnej objednávky medzi Používateľom a Zákazníkom. Táto zmluva o dielo zakladá samostatný právny vzťah medzi Zákazníkom a Používateľom. Zákazník je plne zodpovedný za riadne plnenie Zmluvy o dielo. Spoločnosť Adam nie je zmluvnou stranou Zmluvy o dielo a nevznikajú mu žiadne právne povinnosti vyplývajúce zo zmluvy.


 

Článok II.
Úvodné vyhlásenia zmluvných strán

1. Spoločnosť Adam vyhlasuje, že je prevádzkovateľom technologickej platformy a má potrebné profesionálne znalosti, vedomosti a know-how, ktoré jej umožňujú poskytovať Služby spoločnosti Adam Zákazníkovi za podmienok dohodnutých v tejto zmluve.

2. Zákazník vyhlasuje, že má záujem o nadviazanie obchodnej spolupráce so spoločnosťou Adam, ktorá spočíva vo využívaní technologických a administratívnych služieb na podporu jeho obchodných aktivít. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že spoločnosť Adam je poskytovateľom administratívnej a technologickej podpory a neposkytuje Profesionálne služby.

3. Vyhlásenie zmluvných strán. Obe strany vyhlasujú, že túto zmluvu uzatvárajú s cieľom vytvárať obchodné príležitosti, poskytovať technologickú a administratívnu podporu spoločnosti Adam pre Zákazníka.

 

Článok III.
Predmet Zmluvy

 

Spoločnosť Adam sa zaväzuje poskytovať svoje Služby počas celej doby platnosti tejto zmluvy na obchodné činnosti podľa tejto zmluvy. Zákazník sa zaväzuje zaplatiť spoločnosti Adam poplatok za o poskytnuté Služby spoločnosti Adam.

 

Článok IV.
Vymedzenie vzťahu medzi Zákazníkom a Používateľom

 

Vzťah medzi stranami. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že poskytuje Profesionálne služby Používateľom. Medzi spoločnosťou Adam a Používateľom sa uzatvára Zmluva o dielo, ktorá je právne záväzným priamym obchodným vzťahom, ktorého účastníkom nie je spoločnosť Adam. Zákazník je výlučne zodpovedný za všetky záväzky a povinnosti Zákazníka voči Používateľom alebo tretím stranám, ktoré vznikli v súvislosti s poskytovaním Profesionálnych Služieb Zákazníkom. Zákazník je povinný oboznámiť sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti Adam pre Používateľov, pretože v nich môžu byť stanovené niektoré základné práva Používateľov v súvislosti s Profesionálnou službou (napr. právo zrušiť Dopyt, platobné podmienky, oznamovacie povinnosti atď.).

Kontaktné údaje. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že spoločnosť Adam môže na žiadosť Používateľa poskytnúť jeho kontaktné údaje a/alebo údaje o poistení.

Článok V.
Vymedzenie vzťahu medzi spoločnosťou Adam a Zákazníkom

 

1. Vzťah medzi zmluvnými stranami. Spoločnosť Adam spája potenciálnych Používateľov so Zákazníkmi, ktorí majú záujem o poskytovanie Profesionálnych Služieb v danom čase a na danom mieste. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že keď spoločnosť Adam poskytuje Zákazníkovi administratívnu a technologickú platformu a poskytuje nové zákazky na poskytovanie Profesionálnych Služieb, vzniká medzi spoločnosťou Adam a Zákazníkom právne záväzný, priamy obchodný vzťah, pričom spoločnosť Adam a Zákazník majú rovnaké postavenie ako dva samostatné obchodné subjekty. Spoločnosť Adam neriadi ani nekontroluje Zákazníka ani Profesionála pri plnení tejto zmluvy. Zákazník a Profesionál nie sú oprávnení akýmkoľvek spôsobom právne zaväzovať spoločnosť Adam a zaručujú, že sa nebudú vydávať za zamestnancov, vedúcich pracovníkov alebo autorizovaných zástupcov spoločnosti Adam alebo ktorejkoľvek z jej pridružených spoločností. Zmluvné strany výslovne potvrdzujú, že táto Zmluva nie je pracovnou zmluvou a nezakladá žiadny pracovnoprávny vzťah (v zmysle pracovnoprávnych predpisov, daňových predpisov alebo predpisov o sociálnom zabezpečení) medzi spoločnosťou Adam a Zákazníkom (alebo Profesionálom). Vo vzťahu medzi Zákazníkom a spoločnosťou Adam, je a bude za Profesionálne služby poskytované Profesionálom zodpovedný výlučne Zákazník.

2. Poplatok za Profesionálne služby je výsledkom dohody, medzi prianím Používateľa (koľko je Používateľ ochotný zaplatiť za Profesionálnu službu) a prianím Zákazníka (za koľko je Zákazník ochotný poskytnúť Profesionálnu službu). Na základe toho Adam spája Používateľov a Zákazníkov, ktorí sú ochotní poskytovať Profesionálne služby za daných podmienok. Navrhovaná cena predstavuje odporúčanú sumu pre obe strany, čo by malo uľahčiť nájdenie dohody medzi potenciálnym Používateľom a Zákazníkom, ktorý je ochotný vykonávať Profesionálnu službu za týchto podmienok. Obe strany majú možnosť ovplyvniť konečnú cenu podľa potreby.

3. Prijímanie objednávok. Zákazník a Profesionáli majú právo prijať alebo odmietnuť objednávku. Prijatím objednávky Zákazník súhlasí s uzavretím Zmluvy o dielo s Používateľom. Týmto Zákazník akceptuje rozsah objednávky a súvisiace úlohy zahrnuté v ponuke alebo dodatočné služby požadované Používateľom a kvalitu požadovanú Používateľom, o ktorej bol Zákazník informovaný prostredníctvom spoločnosti Adam a/alebo jedného z jej zástupcov.

4. Služba poskytovaná treťou stranou. Ak Zákazník plní svoj záväzok podľa tejto Zmluvy a Zmluvy o dielo prostredníctvom Profesionála, nesie za toto plnenie prostredníctvom Profesionála rovnakú zodpovednosť, ako keby svoj záväzok plnil sám. Zákazník je povinný informovať spoločnosť Adam o poskytovaní Profesionálnych Služieb v dostatočnom predstihu.

5. Informačná povinnosť. Zákazník a Profesionál berú na vedomie a akceptujú požiadavku Používateľa na písomné potvrdenie konečnej ceny a rozsahu Profesionálnych Služieb pred začatím Profesionálnych Služieb. Zákazník a Profesionál tiež berú na vedomie a akceptujú požiadavku Používateľa podpísať s Používateľom po ukončení Profesionálnych Služieb odovzdávací protokol, ktorého podpisom Používateľ vyjadruje súhlas s vykonaním, kvalitou a rozsahom Profesionálnych Služieb.

6. Postup v prípade omeškania Používateľa s platbou. Ak Používateľ nezaplatí cenu za Profesionálne služby riadne a včas, spoločnosť Adam môže začať vymáhať pohľadávky. Spoločnosť Adam môže vymáhať zaplatenie všetkých dlžných súm podľa Zmluvy o dielo (vrátane zmluvných pokút, príslušenstva a iných nákladov spojených s vymáhaním) v prospech Zákazníka. Na tento účel Zákazník splnomocňuje spoločnosť Adam, aby ho zastupovala vo všetkých záležitostiach a pri všetkých rokovaniach a konaniach vedených za účelom vymáhania peňažných pohľadávok Zákazníka podľa zmluvy o dielo voči Používateľovi. Na tento účel je spoločnosť Adam oprávnená vykonávať v mene Zákazníka všetky súvisiace úkony s právnymi účinkami, najmä prijímať a odosielať písomnosti, podpisovať a podávať predvolania a návrhy, ako aj vymáhať pohľadávky. Zákazník súhlasí s tým, že spoločnosť Adam je oprávnená určiť iného zástupcu. Vyzbierané peniaze sa odvádzajú na bankový účet spoločnosti Adam. Sumy vybrané v súlade s týmto článkom vyplatí spoločnosť Adam Zákazníkovi spôsobom podobným tomu, ktorý je uvedený v článku IX ods. 5 Všeobecných obchodných podmienok.

 

Článok VI.
Vymedzenie vzťahu medzi Zákazníkom a Profesionálom

 

1. Vzťah medzi zmluvnými stranami. Zákazník je výlučne zodpovedný za všetky záväzky a povinnosti voči Profesionálovi vyplývajúce zo vzťahu Zákazníka s Profesionálom (vrátane poskytovania Profesionálnych Služieb). Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že bude vykonávať výlučný dohľad nad Profesionálom a dodržiavať všetky platné zákony (vrátane daňových zákonov, zákonov o sociálnom zabezpečení a zákonov o zamestnanosti), ktorými sa riadi vzťah Zákazníka s Profesionálom alebo ktoré s ním inak súvisia.

2. Zodpovednosť za Profesionála. Zákazník berie na vedomie, že vždy zodpovedá Používateľom a spoločnosti Adam za svojich Profesionálov a za ich správanie a nesprávne konanie voči Používateľom Služieb spoločnosti Adam.

Článok VII.
Požiadavky na Profesionálne služby

1. Kontrola kvality. Používateľ požaduje riadne a kvalitné poskytovanie Profesionálnych Služieb. Kvalitu Profesionálnych Služieb kontroluje predovšetkým Používateľ.

2. Hodnotenie služby Používateľmi. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že po poskytnutí Profesionálnych Služieb spoločnosť Adam vyzve Zákazníka, aby službu ohodnotil prostredníctvom platformy Adam, kde môže Zákazník zanechať voliteľné pripomienky alebo spätnú väzbu týkajúcu sa Profesionálnych Služieb.

3. Priemerné hodnotenie. Zákazník berie na vedomie, že spoločnosť Adam chce prostredníctvom svojej administratívnej a technologickej platformy poskytnúť Používateľom prístup ku kvalitným Profesionálnym službám. Aby mal každý Profesionál naďalej prístup k administratívnej a technologickej Platforme Adam, musí priemerné hodnotenie každého Používateľa zostať vyššie ako minimálne prijateľné priemerné hodnotenie stanovené spoločnosťou Adam pre príslušnú oblasť. Spoločnosť Adam môže toto minimálne prijateľné priemerné hodnotenie kedykoľvek aktualizovať podľa vlastného uváženia (ďalej len „minimálne priemerné hodnotenie“).

4. Reklamácie. Zákazník súhlasí s tým, že Zákazník pridelený príslušnému Používateľovi môže byť nahradený. Na žiadosť Používateľa, v prípade opakovaných sťažností, porušenia zmluvy, hodnotenia nižšieho ako minimálne priemerné hodnotenie alebo v prípade akéhokoľvek podozrenia z poškodenia dobrého mena spoločnosti Adam, jej značky, povesti alebo obchodnej činnosti alebo jej pridružených spoločností, má spoločnosť Adam právo podľa vlastného uváženia nahradiť Zákazníka pre konkrétneho Používateľa alebo skupinu Používateľov iným Zákazníkom. Spoločnosť Adam si vyhradzuje právo zrušiť alebo pozastaviť používanie svojej administratívnej a technologickej podpory. Zákazník súhlasí s tým, že akékoľvek sťažnosti môže oznámiť priamo Používateľ alebo prostredníctvom spoločnosti Adam.
 

 

Článok VIII.a
Požiadavky na Zákazníkov

 

1. Dokumentácia a odbornosť. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že bude vždy:
(a) mať všetky oprávnenia, licencie a povolenia požadované zákonom Slovenskej republiky na poskytovanie Profesionálnych Služieb. Zákazník vyhlasuje, že Profesionál je zdravotne spôsobilý vykonávať Profesionálne služby,
(b) má potrebné profesionálne znalosti a skúsenosti a zachováva vysokú úroveň profesionality, obsluhy a zdvorilý prístup.

 

Spoločnosť Adam si vyhradzuje právo kedykoľvek skontrolovať dokumentáciu Zákazníka podľa vlastného uváženia a spôsobom, ktorý považuje za vhodný.

2. Poistenie. Zákazník sa zaväzuje udržiavať poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone svojej podnikateľskej činnosti počas celej doby platnosti tejto zmluvy. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že on a každý z Profesionálov sú výlučne zodpovední za prijatie primeraných a vhodných bezpečnostných opatrení vrátane získania primeraného poistenia, ktoré spĺňa požiadavky všetkých platných zákonov.

3. Dôvernosť informácií. Zákazník sa zaväzuje zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách získaných počas obchodnej spolupráce podľa tejto zmluvy, najmä o Zákazníkoch Zákazníka, cenách služieb, know-how spoločnosti Adam a obsahu tejto zmluvy, a to aj po jej ukončení.

4. Vlastné zdroje. Objednávateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že si zabezpečí vlastné nástroje, prostriedky a iné pomôcky potrebné na poskytnutie kvalitných služieb na výkon činností podľa tejto zmluvy a zmluvy o dielo a že sa v dohodnutých termínoch bude na miesto plnenia dostavovať na vlastné náklady.

5. Konkurenčná doložka. S výnimkou prípadov, keď je zmluva o dielo uzatvorená medzi Zákazníkom a Používateľom prostredníctvom platformy Adam a keď má spoločnosť Adam nárok na Poplatok za služby podľa článku IX.3 za takéto poskytovanie Profesionálnych Služieb Zákazníkom, Zákazník súhlasí s tým, že po dobu platnosti zmluvy a po dobu šiestich (6) mesiacov po jej skončení nebude osobne ani prostredníctvom Profesionálov poskytovať Profesionálne služby alebo akékoľvek podobné činnosti na území Slovenskej republiky žiadnej osobe, ktorá je alebo v čase platnosti zmluvy bola Používateľom, ktorému Zákazník poskytol Profesionálne služby v rámci alebo prostredníctvom služieb spoločnosti Adam. Za porušenie tejto konkurenčnej doložky sa na Zákazníka vzťahuje zmluvná pokuta podľa článku XI ods. 3.

Článok VIII.b

Obsah Zákazníka

1. Obsah Zákazníka. Zákazník môže na platformu Adam nahrať text, fotografie a iné informácie, ktoré predstavujú obsah Zákazníka. Zákazník je zodpovedný za svoj obsah. Nahrávaním svojho obsahu na platformu Adam Zákazník vyhlasuje, že je na to oprávnený a že nahrávanie, zverejňovanie alebo následné používanie obsahu neporušuje žiadne práva tretích strán ani zákony. Zákazník nesmie na platformu Adam alebo prostredníctvom nej nahrávať, prenášať alebo inak poskytovať informácie alebo materiály, ktoré predstavujú nevyžiadanú reklamu alebo nevyžiadaný obsah (t. j. „spam“), sú nezákonné alebo obsahujú alebo aktivujú akýkoľvek škodlivý kód (softvér, hardvér alebo inú technológiu vrátane škodlivého softvéru, ktorého účelom alebo účinkom je umožniť neoprávnený prístup k počítaču, softvéru, hardvéru alebo sieti alebo ich narušiť alebo inak poškodiť; alebo zabrániť inému Zákazníkovi alebo Používateľovi v prístupe k Službám spoločnosti Adam alebo ich používaní).

 

2. Prístup spoločnosti Adam k Obsahu Zákazníka. Spoločnosť Adam k obsahu Zákazníka pristupuje pasívne a neutrálne. To znamená, že spoločnosť Adam tento obsah vo všeobecnosti nesleduje ani aktívne nevyhľadáva skutočnosti alebo okolnosti, ktoré by naznačovali, že obsah Zákazníka je nezákonný. Spoločnosť Adam môže z vlastnej iniciatívy vykonávať dobrovoľné vyšetrovania alebo prijímať iné opatrenia s cieľom odhaliť, identifikovať a odstrániť nezákonný obsah alebo zabrániť prístupu k nezákonnému obsahu. Spoločnosť Adam môže tiež prijať potrebné opatrenia na zabezpečenie súladu so zákonmi, zmluvnými podmienkami a vládnymi nariadeniami. Spoločnosť Adam však nezodpovedá za nezákonnosť, presnosť alebo pravdivosť obsahu Zákazníka. Spoločnosť Adam nepoužíva na moderovanie obsahu žiadne špeciálne nástroje ani algoritmické rozhodovanie.

 

3. Spôsob oznamovania. Spoločnosť Adam dostáva všetky oznámenia, ktoré nás informujú o výskyte obsahu Zákazníka na platforme Adam, ktorý oznamovateľ (napr. Používateľ) považuje za nezákonný. Oznamovateľ môže posielať oznámenia spoločnosti Adam na túto e-mailovú adresu adam@maliaradam.sk. Spoločnosť Adam umožňuje, aby oznámenie obsahovalo aspoň tieto informácie:
(a) dostatočne odôvodnené vysvetlenie, prečo oznamovateľ tvrdí, že obsah je nezákonný,
(b) jasné uvedenie presného elektronického umiestnenia obsahu, napríklad presnú adresu URL, a v prípade potreby ďalšie informácie na identifikáciu obsahu porušujúceho práva v závislosti od jeho typu,
(c) meno alebo funkciu osoby, ktorá podáva oznámenie, a jej e-mailovú adresu, okrem prípadov, keď oznamujete obsah, ktorý považujete za trestný čin definovaný v článkoch 3 až 7 smernice 2011/93/EÚ,
(d) vyhlásenie potvrdzujúce, že osoba alebo subjekt podávajúci oznámenie je v dobrej viere presvedčený, že informácie a tvrdenia uvedené v oznámení sú presné a úplné.

 

4. Postup a opatrenia. Ak oznámenie obsahuje elektronické kontaktné údaje osoby, ktorá oznámenie podala, spoločnosť Adam bezodkladne zašle oznamovateľovi potvrdenie o prijatí oznámenia. Spoločnosť Adam tiež bez zbytočného odkladu informuje oznamovateľa o svojom rozhodnutí týkajúcom sa informácií, na ktoré sa oznámenie vzťahuje, a poskytne mu informácie o opravných prostriedkoch, ktoré má v súvislosti s týmto rozhodnutím k dispozícii. Ak sa spoločnosť Adam dozvie o nezákonnej činnosti, nezákonnom obsahu alebo obsahu, ktorý nie je v súlade s podmienkami, môže podniknúť kroky na odstránenie alebo zabránenie prístupu k takémuto obsahu. Spoločnosť Adam môže pozastaviť alebo ukončiť poskytovanie svojich Služieb takémuto Zákazníkovi, prípadne pozastaviť alebo zrušiť účet Zákazníka. Ak spoločnosť Adam pozná príslušné elektronické kontaktné údaje a ak nejde o zavádzajúci komerčný obsah veľkého rozsahu, poskytne všetkým dotknutým Zákazníkom jasné a konkrétne odôvodnenie uloženého obmedzenia. Ak však spoločnosť Adam dospeje k záveru, že obsah je v súlade so zákonom a všeobecnými obchodnými podmienkami, môže sa tiež rozhodnúť, že proti obsahu nepodnikne žiadne kroky.

5. Ochrana pred zneužitím. Ak Zákazník často poskytuje zjavne nezákonný obsah, spoločnosť Adam môže na základe primeraného upozornenia pozastaviť poskytovanie svojich Služieb a prístup k účtu Zákazníka. Okrem toho, ak oznamovateľ často podáva zjavne neopodstatnené oznámenia alebo sťažnosti, spoločnosť Adam môže po predchádzajúcom upozornení pozastaviť spracovanie oznámení a sťažností oznamovateľa. Pri rozhodovaní o týchto prípadoch bude spoločnosť Adam brať do úvahy počet položiek s jasne nezákonným obsahom alebo jasne neopodstatnených oznámení alebo sťažností podaných v určitom období, ich pomer k celkovému počtu informácií alebo oznámení, závažnosť zneužitia, povahu nezákonného obsahu, dôsledky takéhoto zneužitia a úmysel príjemcu služby, osoby, subjektu alebo sťažovateľa, ak možno usudzovať na ich úmysel.

 

Článok IX.
Finančné podmienky

1. Súhlas so zastupovaním v súvislosti s prijímaním platieb. Zákazník menuje spoločnosť Adam za svojho dočasného zástupcu, ktorý bude prijímať platby a vydávať potvrdenia výlučne od tých Používateľov, s ktorými Zákazník uzavrie Zmluvu o dielo. Zákazník súhlasí s tým, že platba vykonaná spoločnosti Adam týmto spôsobom sa považuje za platbu vykonanú Používateľom priamo Zákazníkovi.

2. Dôkazy. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že spoločnosť Adam môže v rámci služieb vystavovať v jeho mene platobné poukazy, potvrdenia, faktúry a daňové doklady. Tieto dokumenty budú Zákazníkovi doručené prostredníctvom Platformy Adam. Zákazník je povinný bezodkladne skontrolovať doklady. Akékoľvek opravy alebo navrhované opravy platobných poukazov, potvrdení, faktúr alebo daňových dokladov za Profesionálne služby musia byť spoločnosti Adam predložené písomne do troch (3) pracovných dní od dátumu vystavenia dokladu. Ak spoločnosť Adam nie je informovaná vyššie uvedeným spôsobom, nezodpovedá za žiadne chyby v dokumentoch, za ich opravu ani za žiadnu zmenu cien alebo platieb.

3. Servisný poplatok. Zákazník sa zaväzuje zaplatiť spoločnosti Adam Servisný poplatok vypočítaný ako percento z ceny každej fakturovanej Profesionálnej služby. Ak je Zákazník platcom DPH, Servisný poplatok sa vypočíta z ceny Profesionálnej služby vrátane DPH. Aktuálna sadzba Servisného poplatku je uvedená na webovej stránke https://www.maliaradam.sk. Servisný poplatok splatný spoločnosti Adam sa zvýši o DPH v súlade s platnými zákonmi v príslušnej krajine.

4. Zmeny v spôsobe výpočtu servisného poplatku. Spoločnosť Adam si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť percentuálnu sadzbu Servisného poplatku a/alebo spôsob výpočtu Servisného poplatku na základe miestnych trhových faktorov podľa vlastného uváženia a každú takúto zmenu oznámi Zákazníkovi e-mailom alebo iným elektronickým komunikačným prostriedkom. Pokračovaním v používaní Služieb spoločnosti Adam po takejto zmene spôsobu výpočtu Servisného poplatku Zákazník s takouto zmenou súhlasí. V prípade zmeny Servisného poplatku sa použije sadzba a spôsob výpočtu Servisného poplatku platné v deň podpisu Zmluvy o dielo.

5. Platba Zákazníkovi. Po odpočítaní pohľadávky spoločnosti Adam za Servisný poplatok alebo iné pohľadávky spoločnosti Adam voči Zákazníkovi prevedie spoločnosť Adam sumy prijaté od Používateľov za Profesionálne služby na účet Zákazníka, čo Zákazník oznámi spoločnosti Adam v dostatočnom predstihu. Spoločnosť Adam sa zrieka akejkoľvek zodpovednosti za neúspešné transakcie, ak Zákazník počas registrácie alebo kedykoľvek v priebehu vzťahu uvedie nesprávne bankové údaje. Platby Zákazníkovi sa uskutočňujú dvakrát týždenne, zvyčajne v stredu, a týkajú sa súm prijatých od Používateľov za posledné dva (2) týždne.

6. Započítanie. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že spoločnosť Adam môže jednostranne započítať svoje pohľadávky týkajúce sa úhrady Servisného poplatku alebo zmluvných pokút podľa tejto Zmluvy proti pohľadávkam Zákazníka voči spoločnosti Adam za sumy prijaté od Používateľov.

7. Dane a účtovníctvo. Zákazník berie na vedomie a súhlasí s tým, že on a každý Profesionál sú plne zodpovední za vedenie vlastných účtovných kníh alebo daňovej evidencie, platenie daní a odvodov zo svojich príjmov a za dodržiavanie všetkých ostatných zákonných povinností.

Článok X.
Trvanie Zmluvy

1. Doba platnosti Zmluvy. Podmienky uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach nadobúdajú účinnosť dňom registrácie Zákazníka na účely používania Služieb spoločnosti Adam. Pred používaním Služieb spoločnosti Adam musíte dokončiť registráciu a poskytnúť všetky požadované informácie. Kliknutím na tlačidlo „Registráciou prijímate Všeobecné obchodné podmienky a oznámenie o ochrane osobných údajov“ alebo na tlačidlo s podobným textom počas registrácie vyhlasujete a zaručujete, že:
- na základe platných právnych predpisov a príslušných registrov ste oprávnení uzavrieť zmluvu o používaní Služieb spoločnosti Adam na účely poskytovania Profesionálnych Služieb,
- ste si pozorne prečítali tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane všetkých povinností vyplývajúcich z nich a z tejto Zmluvy, plne im rozumiete a súhlasíte s tým, že sa nimi budete riadiť,
- všetky informácie, ktoré ste nám poskytli, sú presné, pravdivé, správne a úplné.

2. Ukončenie. Ktorákoľvek zmluvná strana môže ukončiť Zmluvu z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu (elektronicky alebo inak). Výpovedná lehota je jeden kalendárny mesiac a začína plynúť prvým dňom mesiaca bezprostredne nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď doručená druhej strane. Spoločnosť Adam môže túto Zmluvu vypovedať aj bez predchádzajúceho upozornenia s okamžitou platnosťou, ak Zákazník prestane spĺňať podmienky stanovené zákonom alebo normami a zásadami spoločnosti Adam pre poskytovanie Profesionálnych Služieb. Spoločnosť Adam bezodkladne informuje Zákazníka o takomto vypovedaní Zmluvy.

 

Článok XI.
Zmluvné pokuty

 

1. Porušenie povinnosti. V prípade, že Zákazník poruší svoju povinnosť poskytovať Profesionálne služby v súlade so Zmluvou o dielo riadne a včas, spoločnosť Adam si vyhradzuje výhradné právo účtovať jednorazový poplatok až do výšky 400€ za každé porušenie.

2. Porušenie mlčanlivosti. V prípade porušenia povinnosti mlčanlivosti podľa článku VIII ods. 3 je Zákazník povinný zaplatiť spoločnosti Adam zmluvnú pokutu vo výške 1 200€ za každé porušenie.

3. V prípade, že Zákazník poruší zákaz konkurencie podľa článku VIII ods. 5 tejto Zmluvy, Zákazník zaplatí spoločnosti Adam zmluvnú pokutu vo výške 4000€ za každé porušenie.

4. Dohodou o zmluvnej pokute nie je dotknuté právo požadovať náhradu škody spôsobenej porušením povinností vo výške presahujúcej výšku zmluvnej pokuty. Zmluvné strany vyhlasujú, že výška zmluvnej pokuty je primeraná akejkoľvek škode, ktorá môže vzniknúť v dôsledku porušenia povinností vyplývajúcich z tejto Zmluvy.

Článok XII.
Záverečné ustanovenia

 

1. Zmeny Všeobecných obchodných podmienok. Spoločnosť Adam môže podľa vlastného uváženia zmeniť Všeobecné obchodné podmienky a ďalšie dokumenty, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy, okrem iného aj v prípade zmien platných zákonov, služieb a zmlúv s dodávateľmi. Zmeny budú Zákazníkovi oznámené e-mailom alebo oznámením v administrácii Platformy Adam. Všetky zmeny nadobudnú účinnosť v stanovený deň, ktorý musí byť najmenej 30 dní odo dňa oznámenia zmien a budú sa vzťahovať na každé ďalšie používanie Služieb spoločnosti Adam. Ak Zákazník so zmenou nesúhlasí, môže zmluvu vypovedať s účinnosťou po uplynutí jednomesačnej výpovednej lehoty, ktorá začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po doručení písomnej výpovede, pričom výpoveď musí byť doručená na adresu adam@maliaradam.sk pred dátumom účinnosti zmeny. V prípade výpovede podľa tohto odseku sa počas trvania výpovednej lehoty uplatňujú aktuálne platné všeobecné obchodné podmienky. Pokračovanie Zákazníka v používaní Služieb spoločnosti Adam po uplynutí doby platnosti znamená, že Zákazník tieto zmeny prijíma a súhlasí s nimi.

2. Rozhodné právo. Táto zmluva sa riadi právom Českej republiky.

3. Postúpenie. Zákazník nesmie postúpiť alebo previesť túto Zmluvu alebo akékoľvek svoje práva alebo povinnosti vyplývajúce z tejto Zmluvy alebo jej časti bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany. Spoločnosť Adam môže túto Zmluvu alebo všetky svoje práva a povinnosti vyplývajúce z tejto Zmluvy alebo ich časť priebežne postúpiť alebo previesť bez súhlasu.

4. Úplnosť dohody. Táto Zmluva, vrátane úvodných ustanovení a všetkých ostatných podmienok, predstavuje úplnú dohodu medzi stranami v súvislosti s predmetom tejto Zmluvy a nahrádza a ruší všetky predchádzajúce a súčasné dohody alebo dojednania týkajúce sa predmetu tejto Zmluvy. Pojmy „vrátane“ a „zahŕňa“ použité v tomto dokumente znamenajú „vrátane, ale nie výlučne“.

5. Oddeliteľnosť. Ak sa ktorékoľvek ustanovenie tejto Zmluvy v ktorejkoľvek jurisdikcii považuje za nezákonné, neplatné alebo nevykonateľné ako celok alebo jeho časť, takéto ustanovenie alebo jeho časť sa nepovažuje za súčasť tejto Zmluvy v príslušnom rozsahu a zákonnosť, platnosť a vykonateľnosť zvyšku tejto zmluvy tým nie je dotknutá. V takom prípade zmluvné strany nahradia nezákonné, neplatné alebo nevymáhateľné ustanovenie (alebo jeho príslušnú časť) ustanovením (alebo jeho časťou), ktoré je zákonné, platné a vymáhateľné a ktoré má vzhľadom na obsah a účel tejto Zmluvy čo najviac podobný účinok ako takéto nezákonné, neplatné alebo nevymáhateľné ustanovenie (alebo jeho príslušná časť).

6. Dátum platnosti Všeobecných obchodných podmienok: 1. august 2024

bottom of page